Köln 16/1 - 18/1 Del 2. Första dagen i köln.

(Detta inlägget försvann så jag fick lägga upp det en gång till därav den konstiga ordningen)

När vi stigit av tåget och begett oss ut i köln ringer pappa. Jag pratar lite med honom om att allt gått bra och att vi nu skulle gå till saturn, som är den största skivor/dvd-butiken i världen. Efter jag pratat med pappa tog vi upp en av kartorna som vi skrivit ut dagen innan. Som vi egentligen bara behövde första dagen. Sen hittade vi överallt. Att hitta till saturn var väldigt enkelt. Jag och amanda är så sjukt grymma på att hitta i tyskland. Det var likadan när vi var i Lübeck. Sen känns det ju rätt bra att vi kan fråga om vägen på tyska också. I fall vi går vilse eller nått.


När vi gick mot saturn blev vi påminda om vorstadskrokodilepremiären hela tiden. Överallt fanns det stora skyltar om det. Det kändes inte speciellt bra, för man blev bara så oerhört nervös när man tänkte på det. Och om någon av oss blev nervösa blev den andra det med. Det liksom smittade av sig. Ibland kände man att man mådde illa av nervositet så vi försökte att inte tänka på det. Ett bra sett att glömma bort det var att gå runt inne på saturn. HELVETE va stort det är. Flera våningar med skivor och dvder. Jag ville köpa Justin Biebers skiva. Det var det enda jag ville egentligen. En sak jag hatar med saturn var att de frestade mig hela tiden med Michael Jackson skivor och allt. ÖVERALLT fanns det Michael Jackson. Allt från tröjor till lp-skivor. Helt underbart. Jag ville köpa allt. Men jag gjorde det inte. Men det kändes rätt ruttet att gå där ifrån med bara en Justin bieber skiva. Och ingenting med Michael. Men jag hade inte pengar till det. en rolig sak var dock att vi var mest vid barnfilmer avdelningen. Hahaha det var väldigt roligt. Men vi letade efter dwk och sånt. Sen hittade vi också massa David Hasselhoff skivor. Man kände nästan att man ville köpa dom.

Efter vi hade varit på saturn gick vi vidare mot biografen. Vi hade fortfarande lite frågor om hur premiären kommer att bli. Hur vi får biljetterna och när vi ska hämta ut dom och lite sånt. Vi ville dock inte fråga Marc allt. För det kändes som om vi hade frågat honom lite för mycket. Så vi tänkte att vi då kunde fråga någon som jobbar på biografen. Det var också väldigt enkelt att hitta till biografen. När vi såg hur biografen såg ut började vi bli lite mer nervösa. Helvete va stort det var. Och överallt. ÖVERALLT(!) var det bilder och affischer på vorstadskrokodile. Vi gick in och såg hur det såg ut och förstod inte riktigt hur det kommer att se ut när röda mattan är där. Vart man går in? Och hur lång röda mattan är. Vi var helt förvirrade. Och hade frågor vi inte skulle få svar på förens det verkligen var dags. Vi gick in till biografen och frågade en tant som satt i kassan, hon gav inte så många svar på våra frågor.

Efter vi hade frågat henne gick vi till pizzahut för att äta världens godaste pizza. kolla på bilden när nedanför! jag kommer aldrig kunna äta vanlig pizza någonsin igen. för åååh så god den var. mummssss!När vi satt där på Pizzahut mådde vi nästan dåligt av nervositet. För det var då det verkligen klarnade upp för oss att det verkligen skulle hämda. Vi skulle få träffa Romeo Och Fabi och ALLA. Helt sjukt. Vi fick påminna varandra om att inte prata om det. Helvete va man mådde dåligt av nervositet då. Men jag vet inte rikgti vad det var vi var nervösa för? vad kunde egentligen gå fel? Och nu med facit i hand. Vad gick egentligen fel? (Förutom marc plus det med öronen)

Efter vi hade suttit där ett bra tag började vi gå mot hotelet. Det jobbiga var att vi kunde inte checka in fören klockan halv fyra, så vi behövde gå runt i köln lite. Eftersom klockan avr inte så mycket när vi anlände. Men man säger ju inte nej till att fördriva tiden i tyskland. Vi tog fram kartorna igen och skulle gå för att hitta hotelet. Och allt gick hurbra som helst. ända tills vi kom fram till rudolfplatz. Som jag nu i efterhand verkligen älskar. favoritplats. Det var såhär att vi gick till rudolfplatz och trodde vi då hade gått fel håll eftersom rudolfplats var då norr på kartan så tänkte vi att vi gick fel håll eftersom vi skulle söder. Så vi gick tillbaka. kanske 500 meter? eller mer? sen då kom vi på att det bara var så att vi skulle förbi rudolfplats så gick vi mot söder. HAHA vi är så sjuuuukt korkade. vi gick även in på REWE och köpte godis och hårspray.

När vi sedan hittade till hotel så var vi så besvikna. Först var det jättelitet. sen stog det 50€ på tv:n så vi förmodade att det kostade n50 € att kolla på tv. men sen efter ett tag tänkte vi efter, och bah "men det kan väl inte kosta 500 kronor för att kolla på tv?" HAHA det är rätt sjukt egentligen. Men vi var lite besvikna och därför stökade vi ner "det bär så fult så vi stökar ner och kastar papper på golvet". Sen så sminkade jag mig och fixade håret med mitt nya spray som för övroigt lucktade killpartym. ASGOTT! men det funkade inte riktigt på mig så jag ville köpa nytt. men sen bestämmde vi oss för att gå ut på stan. Innan vi gick ut gick vi ner till receptionen och frågade om tv:n och de fattade ingenting. För det var gratis. HAHAHA det måste varit någon innan oss som skojjade lite. Men men, vi gick till REWE som blev våran favot affär. vi var där ungeför 5 gånger eller nått. men det är en sådan bra affärVi gick dit och köpte schampoo. Eftersom det inte fanns på hotelet. FETTDÅLIGT. En annan sak som var så jävla rolig var när vi var i en filmbutik. Där man hur filmer. SÅ gick vi runt och kollade massa filmer. Och sedan när vi stod vid barnfilmavdelningen frågar hon i kassan om vi är 18. Och vi svarade då att vi var 17. Då sa hon att vi då måste gå ut. HAHAA vi bah, okeaj?! HAHAHA klockan var bara kvart i 6? HAHAHA.

När vi sedan kom hem efter att varit på REWE för tredje gången den kvällen satte vi oss för att testa tv:n och kolla v ad vi hade för program. Och vi hade MTV. det var så jävla bra! Vi trodde först inte vi inte hade mtv eller viva elelr någon rolig kanal. Men vi hade mtv och det är bättre än inget. Vi fortsatte att stöka till i rummet och slängde papper på golvet. Eftersom rummet var ändå inte fint. HAHA. Sen satt vi och kollade på mtv hela kvällen. Sen senare på kvällen hör vi någon försöka öppna vår dörr. De höll på aslänge och försökte öppna dörren. HAHA vi blev jätterädda. Amanda fick sedan ett sms av zara. i det smset stod det vad Jo hade skrivit på twitter. Kilelrpilze var tydligen redan i köln och avr någonstans i köln och åt middag. Jag ohc amanda blev lite nervösa då. HAHAHA vi är ju hopplösa. Men det var så att vi inte trodde att de skulle komma fören på söndagen. Men tydligen inte.

Sen tog batteriet slut på kameran!!!!!!!!! så ja, vi var tvungna att gå till REWE igen (: har dock inte riktigt koll på ordningen med allt. Men skitsamma :) Sen när vi kom hem igen och vi kunde ta lite mer bilder när vi hade batterier igen, så testade jag mina premiär kläder för astt se om det såg bra ut. Jag kommer ihåg att jag då blev jättenervös. HAHA det broliga är att vi var nervösa hela tiden, men när dcet väl hände var vi inte alls nervösa. Det var väldigt skönt faktiskt. Det hade ju inte varit så jätteroligt om det var så att vi var skitnervösa så att man verkligen märkte det. Jag är väldigt glad över att vi kunde bete oss normalt med alla :)


Sen efter jag hade testat mina kläder och jag och amanda pratat om allt och inget så somnade vi någon gång vid elva/tolv. HAHA jag vet, men vi hade varit uppe sen klockan 5 på morgonen. Så den dagen var väldigt lång! :) Vi gick och la oss och när vi vaknade var det den dagen då vi skulle träffa allihopa och gå på premiären...

TO BE CONTINUED


Kommentarer
Postat av: Amanda

HAHAHA, kom och tänka på när vi var inne på saturn och sökte på dwk och allt och trodde vi pajade alla tre apparaterna, hahahaha. jag minns inne på pizzahut, jag var så sjuuuukt nervös inför att jag skulle råka spy på premiären, haha. SÅ nervös var jag.

2010-01-23 @ 23:24:13
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0