Köln 16/1 - 18/1 Del 1. Resan fram till köln

Det här kommer bli ett inlägg på flera olika delar. Jag har så mycket att berätta så jag kommer inte kunna skriva allt i bara ett inlägg. för då orkar verkligen inte många läsa. haha. Jag tänker börja berätta om resan och allt övrigt. det smaskiga delarna från premiären kommer sedan.

Allt började den 16 januari 2010. Jag och amanda gick upp klockan 05.00 för att kasta i sig lite te och sedan vänta på hennes mamma som skulle köra oss till Svågetorp. Allt gick bra ända tills vi kom fram och väntade på tåget. Det kom inte. Och om det var försenat så skulle vi kanske inte hinna checka in på flygplatsen i tid. Jag och amanda började å panik. TÄNK OM VI INTE HINNER? TÄNK OM VI MÅSTE ÅKA HEM IGEN. Nej, det fick verkligen inte hända. Just då hör vi något i högtalaren. Det enda vi hörde var "tåg till.........kastup........08.......inställt jag är ledsen"  mer hörde vi inte. Så det var ett tåg till kastrup som var inställt?! vårt tåg? men det skulle inte gå någonting med 08. Efter ett tag när det fortfarande inte hade kommit, började vi verkligen bli panik slagna. Men just då kom det. och jag älskade livet!



När vi väl var på kastrup visste hjag precis vart vi skulle gå, eftersom jag varit där många gånger. Amanda visste ingenting, för hon hade aldrig varit där. Då kände jag mig cool. Eftersom jag visste precis allt! Men, först var vi tvungen att hitta en toalett, och det var ju inte det lättaste. Men tillslut hittade vi det, och gick iväg för väskkontroll. jag hatar det. jag är hela tiden rädd för att det kommer pipa. HAHA. En väldigt snäll tant hjälpte oss om vad man fick ha på sig och vad man skulle lägga i den lådan. Hon var jättesnäll. "Vart ska ni åka?" "Düsseldorf, tyskland" "Varför ska ni göra det nu?" "vi  har blivit bjudna på en filmpremiär" "jaså?! nej gud va roligt" "ja det ska bli helt otroligt" "Då får ni verkligen ha det så roligt" "tack!"



Flygresan till tyskland gick hur bra som helst. Förutom landningen. Jag hatar verkligen att landa med flyg. usch det är bland det värsta jag vet. usch usch usch. Amanda var helt lugn. dumam henne. här sitter man och håller på att dö och är rädd för att man kommer dö. och så sitter hon och skrattar och är helt lugn. orättvist.


Sen hade vi landat i TYCKLAND, GERMANY, DEUTSCHLAND. känslan var obeskrivlig. jag var jätte lycklig.  Men jag måste berätta att det var verkligen den största flygplatsen jag någonsin varit på. En sak vi verkligen var tvungna att göra var att hitta en speciell plats på hela flygplatsen. För jag och amanda hade kollat på dwk kinotour, och då hade de varit på  düsseldorfs flygplats och romeo hade hängt på ett räcke som var vid en speciell ingång. När vi hade hittat den var vi glada. och jag var tvungen att hänga på samma ställe som han. HAHA


Sen gick vi ocg frågade vart tåget gick och de sa att vi skulle förja skyltarna där det står skytrain. Så vi gjorde det och tänkte att "jaha, så det är där tågstationen är. konstigt att vi då ska upp för rulltrappan" "och varför heter det skytrain?" och när vi kom upp var vi ännu mer förvirrade. För det fanns bara två utgångar till tåget. Och det såg inte ut som ett tåg. Vi köpte i alla fall biljett till köln. Och sen kom tåget. En frågade oss om vad det var och hur det gick till, men vi var lika förvirrade som honom. Vi gick in i tåget. men det känndes inte rätt, så vi gick ut igen. Då kom en annan och förklarade hur allt fungerade. Så vi tog nästa tåg. Och inte förens vi såg ett annan slytrain flyga förbi, förstod vi vad det var. HAHA det var tåg som flög i lyften. HAHA därför heter det skytrain. Och desa tåg flyger en till själva tågstationen. Vi var så korkade.

Det är så jättetrevliga människor i tyskland, som hjälper en så jättebra. jag älskar tyskar. dom är bäst. När vi var på tpgstationen och förstått när vårt tåg skulle gå och allt. satte vi oss i en koisk. Eller det stod att det var en kiosk. men de enda de hade var automater. haha. men det gick bra ändå. där satt vi i någon timme, och fascinerades av en automat där man skulle köpa dricka. För det var värsta robot som tog tag i den drickan man skulle ha och tog den och gav till oss. FETTCOOLT.



Sen satte vi oss i tåget och var lite oroliga att det var rätt tåg. så jag frågade och det var rätt tåg. Så det var ju rätt bra. Vi var just nu påväg Till köln. staden där vorstadskrokodile 2 skulle ha premiär. Staden där vi skulle festa med våra favorit skådespleare/artister/kändisar. Staden där vi några timmar senare skulle ha den bästa dagen/kvällen/natten i vårat 17 åriga liv.


TO BE CONTINUED

Kommentarer
Postat av: amanda

jag saknar lite han som bah "jag kan inte bra engelska" men kunde skitbra engelska, haha. :D

2010-01-20 @ 15:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0