Can't find my way

Vad ska man göra när man inte vet vad man ska ta vägen i livet? När man står vid en korsning och inte vet vilken håll man ska gå. Vad ska man göra när man är rädd för att det minsta lilla felsteg kan förstöra allt? När man börjar inse att allt är snart allför sent. Vad ska man göra när man inte vågar tro på att man klarar av något?  Jag har börjat inse att jag har börjat strunta i allt för att jag inte har något att sträva efter. Allt känns så utomordentligt lönlöst. Hela livet känns lönlöst.  Jag vill ha något att leva för, jag vill ha något som gör att man stiger upp varje morgon för att möta dagen. Jag vill hitta det jag missat. Jag vill se det jag inte kan se och jag vill ha det jag inte har.

Ibland händer det något som gör att man älskar livet, men efter en stund upptäcker man att den glädjen man kände bara varade för en ögonblick. Jag vill inte att det ska vara så, och jag vill inte känna så. Jag vill vara glad, på riktigt. Känna att allt faktiskt är betydelsefullt. Känna att mitt liv är det bästa som finns i alla lägen. Känna en frihet över att vara oberoende av framtiden. Aldrig mer känna mig vilsen och aldrig mer känna mig så oerhört strandsatt.

äsch, jag pallar bara inte med detta längre.


Kommentarer
Postat av: Someone....

Du måste våga chansa här i livet! Va inte rädd att ta det dära "snedsteget" du måste våga, annars kommer du ingenvart!

2010-08-05 @ 22:08:55
Postat av: Annika

Du är den bästa Evelinan som finns, tänk lika positivt inåt som du visar utåt!

2010-08-21 @ 19:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0