Fortsätt kämpa

Mina kära vänner har börjat att blogga och det har fått mig att bli inspererad att börja igen. Jag ska även försöka att inte vara så oerhört emo som jag varit de senasre gånger jag skrivit här, haha. Men jag kan inte lova något, men jag ska försöka.

Fortsätt kämpa.
Jag hör folk säga det väldigt ofta. Det kan handla om att fortsätta kämpa i skolan. Eller fortsätta kämpa i livet. Fortsätta sträva efter sina mål, eller fortsätta sträva efter att finna sina mål. Små ord men betyder väldigt mycket. Att klara av att fortsätta kämpa är otroligt svårt. Just nu måste jag fortsätta kämpa med skolan. För jag känner att jag har sjunkit i motivation och betyg. Har jag tagit ett trappsteg tillbaka. Medan alla andra tagit ett trappsteg upp. Jag vet inte varför, kanske bottnar det i att jag är så grymt skoltrött och alla mina krav på mig själv har domnat och betyder inte lika mycket. Kanske har det med å göra att jag går sista året och orkar inte längre ta mig uppåt hela tiden. Men det ska bli så oerhört skönt med jullov. Även om jag har läxor över lovet ska jag inte göra någonting som har med skolan å göra. För jag ska ta en paus. och fortsätta kämpa den sista terminen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0