I will never learn

Många säger att när man behöver gå vidare från något är det bara att bestämma sig. Sätta på sig nya skor och lämna de gamla och börja gå. Men för mig är det ologiskt.  Känslor försvinner inte bara man bestämmer sig för det. Känslor dör aldrig, de finns alltid där, gömda i en liten ask tills den dagen man tar fram de igen.  Det går inte att bara gå vidare och tro att allt kommer gå bra. För tillslut går det inte att gömma mer i asken och då vet du inte vad du ska göra. Dina känslor tar över ditt liv och tillslut förlorar du dig själv.



I've been laught at by what love brings
crashed down on earth with broken wings

Kommentarer
Postat av: mello

Nej, jag tycker också att det är helt ologiskt att bara försöka glömma sina känslor. Det är helt och hållet tillåtet att tänka på saker som gick fel, saker man skulle kunna haft om man inte gjort nåt annat fel, etc.



Om det är något jag har lärt mig så är det att man inte kan skärpa sig och vara glad när som helst; man måste låta allt passera i sin egen takt.

2010-09-11 @ 21:53:52
URL: http://sanmaruyon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0