"I'm living in a fantasy. Because there i can decide my reality".

Nu är jag hemma igen. Helgen har varit väldigt händelserik. Jag har (som vanligt) varit med amanda hela helgen. Dock har jag stuckit hem två gånger. Först skyttetävling på lördagen. Sen var jag tvungen att äta middag på kvällen hemma på lördagen för vi skulle fira louise (pappas sambos dotter) Skit tråkigt. Jag känner knappt dom som kom. Eller jag känner dom inte. Det var lixom. "Hej Richard, *kram*. hej Louise *kram*. Hej Isabella *kram* Hej Christina *kram*. Hej Sofie *kram*. och sen till mig: *räcker fram handen och säger sitt namn*"  Så fatta tråkigt det var att sitta där. Det blev att äta mat och skriva berättelse. Sen kom Amanda och räddare mig. *TACK AMANDA*

Jag och amanda var dessutom skit sugna på Godis. Så jag frågade Sofie jätte snällt om hon kunde köra upp mig till rasta så att jag kunde köpa godis. Det kunde hon. Det var snällt. Köpte oxå Okej-tidning. Det var en sjukt snygg plansch på Johan. Så jag var ju tvungen att köpa den. Men såklart glömde jag den hos Amanda. Får hämta den när jag ska till henne på tisdag.

I fredags var det ju idol. och det betyder ju Johan Palm. Sjukt otroligt underbart grym han var. Han ägde alla. helt klart hans bästa framträdande hittils. Och dessutom var han snyggare än snyggast. Jag trodde inte han kunde bli snyggare men jag hade fel. För, omg, va han var snygg i fredags.  Men när det var utröstning hände något. Johan satt löst. Jag fattar det inte. Hur gick det till? glömde alla att rösta? Tog alla förgivet att han satt säkert? Det går inte att tänka så. Nästa vecka måste vi (johan-fans) rösta dubbelt så mycket. För Johan ska aldrig mer hänga löst. När Jihde sa att johan satt löst bärjade jag gråta. Amanda bah "Du kan väl vänta med att gråta tills han åker ut?" Jag bah: "Neeeej, *snyft*" Det var hemskt. Sjuukt hemskt. Tänk då när han åker ut på riktigt. Jag får bara hoppas att jag är hemma då. För annars blir det synd om Amanda. För jag kommer inte kunna hålla mig. Jag kommer vara emo i en vecka efter det. Och det blir inte så kul.  Det var inte bara det att johan satt löst som var hemskt. För den som åkte ut var ingen mindre än Lars. Lars har oxå varit en stor favorit för mig. Jag har sagt att 'åker johan ut, finns Lars'. Det första jag tänkte på när man fick reda på att Lars åkte ut var "stackars Johan". Eftersom det alltid varit Lars & Johan. Vem ska Johan nu va med? Men nästa vecka får inte johan sitta löst. Johan ska sitta säkert. Även om det innebär att jag ska bli fattig.

Jag har oxå fixar designen på min blogg. Eller rättare sagt Amanda har fixat det. Vad skulle jag göra utan henne ^^ ? Men visst blev det sjukt snyggt. Jag är jätte nöjd. Men en sak vill jag ändra på. Istället för "I'm living in a dream. Because dreams don't break" Så vill jag ha "I'm living in a fantasy. Because there i can decide my reality". Jag har tänk på det hela dagen. Och jag tycker det passar mig bättre.

Min pappa sa till mig idag att jag borde växa upp. Att jag måste sluta drömma och sluta se livet på ett annorlunda sett än vad jag gör. Han var väldigt djup där tyckte jag. HAHA. Men det är nog första gången jag riktigt håller med honom. Det händer, men det är inte ofta. Jag berättade det för Mamma. Att Pappa sa att jag borde skuta leva i en dröm. Då sa mamma "frågan är ju vilket som är bäst, att leva i en dröm och aldrig bli besviken och ofta vara lycklig. Men kanske aldrig riktigt klara av verkligheten. Eller att leva i verkligheten, och kanske ofta bli besviken och sårad. Men kanske aldrig riktigt klara av att drömma" Det var väldigt smart sagt av henne. Vilket är egentligen bäst? Vara lycklig, men leva fel. Eller leva rätt och sällan  vara lycklig?

Varför känns det alltid som om livet var bättre förr? Man är aldrig riktigt nöjd. 'Det var lättare förr' är ju något väldigt klassiskt. Nu känns det så. Men om några år kommer jag då tycka att livet nu är bättreoch lättare? Kommer man någongång bli nöjd? Visst är jag nöjd med vad jag har det nu. Jag skulle aldrig vilja byta med någon. Men jag tycker ändå att det var lättare förr. Då behövde man inte tänka på så många saker. Och man bahövde inte bry sig på samma sett.

Nej nu ska jag sluta blogga innan jag börjar gå för långt in i tanken om livet. HAHA. Jag tänker alldeles för mycket.
Dagens bild får bli Johan, bara för att han är så sjukt snygg.


Kommentarer
Postat av: amanda

1. din pappa har rätt, men det är ändå alltid bäst att leva i en dröm. jag älskar att leva i min dröm, eller snarare dåtid? dwk är min dröm, för det mesta, och jag tänker på dwk-killarna som dem var förr, inte nu. jag lever i min dåtida dröm. and same with you. 8D

2. dåtid känns alltid bättre än nutid. för i nuet är det alltid något som är nytt. dåtid innebär trygghet.

2. vi kan fixa din header next time.

3. glöm inte att komma till mig efter skolan på tisdag!

2008-11-09 @ 21:16:34
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0