bitte, rette mich.

Igår när jag skulle gå och lägga mig läste jag en ff. Och jag blev helt kär i den. Kunde inte sluta tänka på den. Så när jag skulle gå och lägga mig GLÖMDE jag att stänga av TV:n. Dumma mig. Men så jag gick och la mig, och eftersom det var så otroligt kallt tänkte jag att jag sover i mina strumpbyxor. Det är väl inte konstigt? Men då klockan 2 på natten kom Per in och skällde ut mig om att jag hade glömt stänga av TV:n. Jag bah: ahaa.. mmmhmmm. (jag sov ju?!) Sen kommer Mamma in klockan kvart i 8 och är skit sur. Först bah "Och när hade du tänk gå upp?!" Det är väl inte mitt fel att klockan inte ringer? Men hon var iaf skit sur. skällde ut mig som om jag hade gjort något JÄTTE allvarligt. Om att jag bara levde i datavärlden. och att jag skiter i allt. Att jag aldrig tvättar mina kläder (Jag tvättar ju för fan inte dom om jag inte behöver?!) Och om att jag bara sitter vid datan och skiter i allt annat. Går in och lägger mig med kläderna på. (JAG HADE MINA STRUMPBUXOR PÅ FÖR ATT JAG FRÖS!!!!) Hon sa att jag hade problem. Att jag lever i en drömvärld och bara skiter i allt och alla. Sen kom hon in på incest?! Hon är ju helt sjukt. Hon bah "Du har problem för helvete! ser du inte det?! Du tycker ju t.o.m att incest förhållande är nomalt?" Då kunde jag inte hålla mig längre. Fy fan va sur jag blev. vad har twincest med att jag glömde stänga av tv att göra?! Hon går bara för långt! Hon sa oxå att jag har kondition som en 80 åring. SO WHAT säger jag då! Och pågrund av allt detta missade jag ju såklart bussen. Och ville mamma köra mig?! Nej, klart inte. det fick jag ju fixa själv. Så jag fick ta moppen. Tidigt på morgonen. SVIN kallt. + att jag knappt hade någon bensin. Hann heller inte att äta frukost.

Idag i skolan hade vi värsta entepresnörsloppet (stavning?!) Det var massa egna företagare som kom dit och pratade. Om att de en gång hade en dröm. och nu är drömmen uppfylld. Att en idé växte till ett stort värdsföretag. Att man ska följa sin dröm. Och att du kan om du vill. Två komiker var oxå där. Det var kul. Och Peter sipen. Han var cool. Han pratade om sitt liv. Och hur han blev den han är. Dessutom berättade han om sin kropp xD. Om att du måste träna för att må bra. Och då tar han av sig sin tröja. Och sliter av sina byxor och står där med OTROLIGT tighta guldiga tights. Det var kul. Han visade oxå när han tränade. Det var kul. För när han skulle göra en övning där man står på alla fyra och gör något sa han "och detta gör man inte bara för att man är homosexuell" HAHAHAHA. Det var kul. Fast det var bara jag som skrattade. Han sa massa sånt. Typ "Bara för att jag sminkar mig och har tighta kläder betyder inte det att jag är hetrosexuell" "Jag gillar att hålla lådan" HAHAHAHHA min humor!  Jag tror han är bög?

Idag fyller även Emma år. Grattis till henne!

Sen idag hade jag bestämt att äka till Amanda efter skolan. Jag hade sagt det till Mamma i söndags. Men det hade hon...glömt? Jag åkte till Amanda och höll typ på att dö av kyla. Men jag kom iaf fram. Amanda är förstesten jätte förkyld så hon är hes. Och skrattar som Johan<3
Vi hann inte med så mycket. Typ snackade, skratatde och kollade på Emo bilder. Sen kom jag på att jag kanske saka ringa Mamma. Så jag ringde henne och sa att jag är hos Amanda och kommer hem i morgon. Sover hos pappa. Tror ni inte hon blev sur? som f-a-n. Jag har Amanda som vittne. Hon bah skrek och hälften av det lyssnade jag inte på. Jag skulle hem direkt annars skulle hon komma  hem till amanda och kasta ut mig. (HAR HON PMS ELLER?!" Det var då om samma saker som i morse. Hon skrek så mycket så att amanda hörde det som var 4 meter ifrån. Det var om så patetiska saker. ofta hon ska bry sig om vad jag sover i?! Ofta hon ska bry sig om min kondition?! Ofta hon ska bry sig om att jag är blek?! Ofta hon ska bry sig om att jag tycker om twincest?! ofta hon ska bry sig om vilka kläder jag har på mig?! Ofta hon ska bry sig om när jag tvättar mina egna kläder?! Ofta hon ska lägga så otroligt mycket energi på allt detta?! Helt sjukt.

Jag körde iaf hem igen. Och visste vilket helvete jag skulle få när jag kommer hem. Men jag tycker jag har rätt när jag säger att hon inte ska lägga sig i vad jag gör om det inte påverkar henne. När jag kom hem började hon direkt!Att jag har problem. Jag vet att jag har problem. Men det är inget jag kan göra något åt. Jag kan inte hjälpa det! Hon borde fatta det vid det här laget. Detta är den jag är! Detta är Evelina Feiff! Hon sa att jag lever i min egen värld och bara skiter i alla andra. Jaa, jag lever i min egen värld. Men jag skiter inte i alla med flit. Hon snackade om min kondition. Jaa, jag vet att jag har dålig kondition. Och jaa, jag skulle gärna vilja ha bättre. Men jag pallar inte.  Jag håller med henne. Och jag förstår, till viss gräns! När hon började sedan snacka om twincest! då sprack det. Hon sa lixom  "Du sitter vid datorn och skriver om vad det nu är, twincest! Du har problem" va i hela friden har twincest med detta att göra?! Det är något jag tror på. Något jag tycker är super gullligt. Något jag tycker är rätt. JAG TYCKER DET ÄR NORMALT!!! Men vissa människor kan inte få in det i deras jävla huvud. Twincest har INGET med detta att göra. Så jag fattar inte varför hon hela tiden ska ta upp det! Hon vill att jag ändrar mig. Men Jag kan inte ändra på mig själv. Detta är den jag är. jag är sån här. Visst kan jag tänka mig för ibland. Men jag skulle aldrig kunna ändra på mig helt och hållet. JAG ÄR SÅN HÄR!!! Kan hon inte bara fatta det?! Sen skulle per lägga sig in. Men jag sa till honom att han inte har med detta att göra. Och så gick jag in på mitt rum och lyssnade på Michael på högsta volym. Sitter fortfarande här inne.

Hörde innan att de pratade om mig där ute. Om då Tom och Bill. Jag visade per en bild i går på tom och bill där de var sjukligt lika. Och så sa jag det till per "Kolla. det är två personer. Fatta läskigt" Och nu berättar han det för Mamma och ba "det har gått över huvudet på henne" Mamma bah: ja. Hon har problem, men hon måpste inse det" Hur tror ni det känns för mig att höra det?! Men oavsett vad de säger så kommer jag ju inte sluta att tro på twincest, och sluta tycka det är normalt. Om det tror det så kan de ju bah gå och stoppa upp något!

Mamma kom nyss in och sa att jag måste ändra på mig. Så nu har jag SYSSLOR ATT GÖRA!!! Tvätta minst en gång i veckan O_O. damsuga mitt rum en gång i veckan! och gå ut med ronja 15 minyter VARJE DAG!!!

Snälla någon, kom och rädda mig.


Kommentarer
Postat av: amanda

jag önska jag kunde rädda dig. :c

visst att hon blev arg för tvn och sånt, sånt kan pappa också bli arg över. ersch, du vet att jag står på din sida.

och det med twincest.. det är precis som om hon skulle säga åt dig att sluta tro på gud, om du gjorde det? alla har rätt att tro på vad dem vill. PUNKT SLUT! ---> .

2008-11-11 @ 19:36:52
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/
Postat av: Emsiii (:

usch. dumma föräldrar. :(

TACK! för att du sa grattis :D

2008-11-13 @ 18:29:42
Postat av: Kompis

Kom in på din blogg utav en slump och började att läsa dina inlägg. Väldigt intressant att följa en tonårings tankar om världen och allt som kretsar kring ens liv.

Jag förstår ditt agg mot dina föräldrar. Försök att få ut något positivt utav det när det känns som värst.

Jag lovar och svär att de inte gör det för att vara elaka fast att det känns så. Belive me.



Dessvärre kan en förälder komma in i en bana då de inte känner att de har den kollen eller förmågan att släppa taget om sina barn som håller på att bli vuxna och utvecklas till en egen individ. Detta resulterar i att de gärna ställer till ett bråk för att få uppmärksamhet - precis som småsyskon. Tänk att bråken är en slags kärleksanvisning från dina föräldrar. Belive me. I know.



Jag kan utifårn dina texter utläsa att du är en väldigt stark individ som vet vad du vill. Visa det. Låt omgivningen se din styrka men låt samtidigt omgivningen få en chans. Tänk dig in i deras sits. Hur uppfattas dina handlingar? Kan de missuppfattas. Förklara, Evelina. Prata, Evelina. Det är uppskattat av hela omgivningen. Belive me. I know. It's true.



Ser fram emot fler inlägg från din vardag.



Unna dig en underbar vecka o sprid din kärlek.



Din kompis.





2008-11-24 @ 16:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0