Paparazzi.

Någon mer än jag som såg Britney for the record igår? Det hanlade i alla fall om Britney Spears liv. En dokumentär där hon pratar ut om de senaste åren. Jag tyckte det var jätte intressant och jag fick verkligen en helt annan uppfattning om henne. Jag tycker faktiskt synd om henne efter det jag såg igår. Jag visste faktiskt inte att hon var så jagad av papparazzi. Hon kan inte gå utanför sitt hus utan att det står ett tjugotal papparazzi. Jag undrar faktiskt varför? Varför är hon så känd? Vad är det för speciellt med henne? Om vi tar t.e.x Christina Aguilera så kan hons gå på gatan utan att hon blir följd av så många papparazzi. Och Christina är väl minst lika stor som Britney. Det är i alla fall det jag alltid trott. Men tydligen inte. När jag såg det programmet igår och såg hur alla de papparazzi jagade henne kunnde jag bara tänka på Michael Jackson. Tänk att han har det minst lika svårt om inte mer. Inte undra på att han aldrig visar sig. Inte undra på att han alltid är inlåst. Jag hatar Papparazzi.

När jag såg programmet igår tyckte jag verkligen synd om henne, det var verkligen så att jag ville att alla papparazzi skulle dö ut. Jag har aldrig trorr att hon är så jagad, de fick ha dubbel gångare med sig för att lura papparazzi bara så att hon skulle kunna komma ut ur bilen och in i en affär. Tänk att aldrig kunna gå ut utan att alltid bli jagad av folk som vill ta bilder på en. Som skriker att de vill att du ska göra något som de sen kan sälja till tidningar så att de sedan kange ut tidningar, så att folk sedan kan köpa dom. Allt för att tjäna pengar. Många kändisar blir jagade. Men det är inte så jätte många som blir så jagade att de inte kan gå utanför dörren. Tydligen är Britney en av dom. Det trodde jag aldrig. Men en sak som skiljer Michael och britney är att Michael har vuxit upp med det och vet inte hur det är att vara normal. Michael har levt med det så länge så han har lärt sig att istället leva inlåst. Att låsa in sig för verkligheten. Britney därimot har bara levt med det i 10 år och brinner fortfarande för ett liv utan papparazzi som gör att hon inte kan låsa in sig.

Papparazzi måste vara världens sämsta och avskyvärda jobb. Dels för att man inte alltid vet om man kan få en scoop, men oxå för att man  är så otroligt hatad. Så man ska ju inte glömma att dom oxå kanske har en familj dom måste försörja. Men, jag tycker ändå att dom borde uttrotas. Jag tycker ändå att dom behöver inte vara så otroligt elaka. Dom förstör för folks liv. Det är bara i USA det finns så många papparazzi. I sverige har vi inga. Åker kändisar hit blir det ju som en semester, men då ska vi inte tänka på att papparazzi flyger efter. Jag skulle aldrig vilja vara så känd så att jag inte har något privatliv.

Sen satt jag och tänkte på Tokio hotel. Har som många papparazzi efter sig? Men så kom jag på att det har dom inte. Dom har massa galna fans efter sig istället xD och dom fansen är ju som papparazzi. HAHA. Nej men har th det? När dom är i tyskland? Har tyskland papparazzi? Tokio hotel är ju tysklands kändaste, eller? Men om vi tar till exempel Jimi Blue? Kan han gå ut på gatan och bara gå utan att bli överfallen av fotografer? Jag skulle vilja veta det.

Nej nu har jag skriver en hel blogg om papparazzi. HAHA. lite kul. Men när jag såg det programmet fick jag verkligen tänka efter. Undra hur det hade varit att varenda gång du går utanför huset blir du näsan överfallen av folk dom vill ha en bild på dig. Tänk om man har en dålig hårdag? HAHA. kul att då kommer på en tidnings framsida och håret står åt alla håll, och folk bara tror att man festade aå att man nästan dog dagen innan. Eller om när folk tar en bild på en och så är blixten så stark att han råkar blinka. Då tror folk att man är hög, eller skiit full.  Jag skulle aldrig vilja vara så känd. Jag skulle aldrig vilja vara känd i usa. Det livet känns inte sådär frestande.


Alla tre bilder är på Britney. Det är hennes bil.
Jag skulle verkligen inte vilja va henne. sicket otroligt jobbigt liv.
 

Kommentarer
Postat av: Emsiiiii (:

jag såg också det programmet. jag satt helt chockad och nästan gråtfärdig. jag uppfattade britney som en helt annan person än vad jag hade innan, stackars henne. hon gjorde ju filmen pga att vi skulle få en annan uppfattning av henne & hon lyckades!! jag ville nästan krama om henne eller nåt, för jag tyckte så synd om henne.

2008-12-08 @ 11:10:40
Postat av: Karolin

Jag såg det lite igår...jag kollade på en skräck film istället...men nu fattar jag att hon har det svårt och alla papparazzi är ju så irriterande...stackas henne :(

2008-12-08 @ 14:57:31
Postat av: amanda

1. (jag gör alltid punkter? OO) jag tyckte så jävla synd om henne när dem gick ur bilen och kom typ tillbaks direkt och hon var värsta tårögd och sa: "i'm so scared.." fyfan ;; </3 det var fan den bästa dokumentären någonsin.

2. th sa i en gammal intervju att paparazzis inte var lika hemska i tyskland. dem tyckte dem var värst i frankrike, men då var dem ju inte kända i usa. visst har th otroligt många paparazzis eftersig, men som du sa: dem drabbas mer av sina fans. deras fans ÄR deras paparazzis. hur ofta ser du paparazzis fotos på th på stan jämfört med fans bilder? det är faktiskt mest fans bilder man får se. det BORDE vara skönt med dem, men det är det ju inte eftersom deras fans är hemskast i hela världen. jag slår vad om att th tycker om MINDRE än 20% av sina fans..

2. jimi gick faktiskt ofta på bio och åkte tunnelbana till münchen när han var mindre. men han kan inte göra det längre utan att bli förföljd och sånt. det är ju därför han också festar privat nu för tiden eftersom alla fotar honom och sånt.

jag tror paparazzis fotar th och jimi (och liknande kändisar) mest när det gäller festande - för då kan dem klaga på något (åtminstonde KUNDE med th, men dem verkar fortfarande tycka det är kul att fånga bill full på en bild).

2008-12-08 @ 17:03:13
URL: http://ichglaubandich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0